Mrkvová torta, z ktorej sa budete za ušami oblizovať

Na blogu som už veľakrát písala o tom, že moja osoba by sa v kuchyni nemala veľmi zdržiavať, lebo nie som vhodný adept na kulinárske čarovanie. Nikdy mi to nijako extra nešlo... a ani nepôjde. :D To viem určite. Nemám k vareniu a pečeniu bohvieaký vzťah a skutočne nerozumiem tomu, ako to niekto môže považovať za koníček. :D Na druhej strane mamina je na tom úplne opačne a vo vytváraní lahôdok sa priam vyžíva. Nedávno nám upiekla dokonalú mrkvovú tortu a ja som si povedala, že sa s vami o ňu musím podeliť aj napriek tomu, že recepty v tomto zákutí blogosféry nie sú tak bežné. Rada vás totiž niečím inšpirujem a blog si už pýtal trošku sviežeho vánku, takže vám ho prinášam v podobe postupu, ako si toto nebeské papaníčko upiecť doma. :)

Kým si budete môcť kúsok torty vložiť na jazyk, načakáte sa približne hodinku. Prípravy vás budú stáť 15 a pečenie 45 minút vášho času. 
 Čo na ňu budete potrebovať? 
- 240 gramov mrkvy
- 220 gramov trstinového cukru
- za lyžicu citrónovej/ pomarančovej kôry
- za lyžicu práškového cukru
- 1 citrón (šťava)
- 1 balenie mascarpone
- 3 vajcia
- 150 gramov hladkej múky (celozrnnej)
- 230 gramov masla (nechajte zmäknúť)
- za lyžičku práškovej škorice
- za lyžičku práškového zázvoru
- za lyžičku prášku do pečiva
- za lyžičku vanilkovej esencie
- 150 gramov mletých orechov
- *pražené mandle ako posýpka (voliteľné)
 Aký je postup? :)
- Vyšľaháme si zmäknuté maslo s cukrom. Pridávame žĺtka, citrónovú šťavu a kôru. 
- V inej nádobke si dokopy zmiešame múku, zázvor, škoricu a prášok do pečiva. Pridáme do prvej zmesi. 
- Nastrúhame mrkvu a pridáme ju do zmesi s mletými orechmi. Veľmi zľahka primiešavame vyšľahané vaječné bielka. 
- Pripravené cesto prelejeme do formy. Vložíme do rúry, ktorú sme si predhriali na 180°C. 
- Tortu pečieme približne 45 až 50 minút. 
- Po upečení vyberieme von a necháme chladnúť. 
- Popri chladení torty sa môžeme pustiť do výroby krému: mascarpone vymiešame s práškovým cukrom, vanilkovou esenciou a pridáme trochu kôry. 
- Podávame s krémom navrchu a môžeme doladiť aj opraženými mandľovými lupienkami či inými orechmi. :)
Vyskúšate? :)
S.

Komentáre

  1. Tak táto vyzerá neskutočne chutne! ♥ Jednoznačne ju vyskúšam pri najbližšej príležitosti :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mňam mrkvovú milujem, vyzerá super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mňam ta vyzerá úžasne, si šikovná! ♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. nepiekla som ju ja (to by nedopadlo dobre :D), ale moja mamina, tak chválu odovzdám jej :)

      Odstrániť
  4. Odkedy som sa presťahovala (kvôli vysokej škole; s dvoma ďalšími kamarátkami do bytu) ma akosi chytilo varenie a pečenie, takže si určite tento recept niekam zapíšem a v blízkej dobe ho skúsime - torta vyzerá úžasne a veľmi chutne!
    BEELIEVIN // Facebook Page

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mrkvový koláč robím aj ja a milujem ho :)
    my blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mňam,, vyzerá krásne ♥ Ja sa teda oblizujem už len z tvojich fotografií, haha ʕ•́ᴥ•̀ʔっ

    * Jesenná giveaway *
    * Kawaiibox giveaway *

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vynikajúci recept. Videla som taký recept prvý krát tak som ho hneď musela vyskúšať a bol úžasný.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky