Šikovné triky pri cestovaní

Môj prvý augustový týždeň patrí kamarátskej dlho očakávanej dovolenke v Paríži a pri tej príležitosti som dala dokopy pár trikov, ktoré zaručene pomôžu pri každom cestovaní. Sama takéto veci hromadím, pretože prečo si veci zariadiť ťažko, keď to vo väčšine prípadov ide aj ľahko? ;) Zlepšováky sú vrele vítané a určite budem rada, keď sa v sekcii komentárov podelíte o tie svoje rokmi osvedčené. V tomto článku nájdete skutočne všeličo od vecí, ktoré bezpodmienečne budete potrebovať pri každej ceste až po tipy, ako sa najefektívnejšie pobaliť. Tak sa na to poďme pozrieť. ;)

Ak by sme sa mali zamerať skôr na leteckú dopravu, úplne najideálnejším spôsobom, ako pobaliť kozmetiku, je nahromadiť si cestovné balenia. Keď viete, že v destinácii pobudnete tak týždeň/dva, určite si nemusíte so sebou brať plné objemy fliaš so sprcháčmi či šampónmi. Môžete ich preliať do menších nádob alebo priamo v drogérke kúpiť mini prevedenie, ale z vlastnej skúsenosti si myslím, že toto sa finančne veľmi neoplatí. Tu prichádzajú na pomoc darčeky v časopisoch, pretože tak viete natrafiť na mini ústne vody, mini antiperspiranty či zubné pasty a ste vybavení. :)
*
Čo sa týka kozmetiky, určite sa aj vám už neraz stalo, že sa vám nechtiac rozliala v kufri. Takéto situácie nepotešia nikoho a predídete im skutočne jednoduchým trikom. Ja už roky tekutiny balím do sáčkov a tie zaväzujem. No ani to nebýva stopercentné a aj pre toto mám riešenie. ;) Jednoducho vezmite kúsok sáčku alebo potravinovej fólie, natiahnite ju cez hrdlo nádoby a klasicky potom pevne zašróbujte uzáver naspäť. Takto zaistená kozmetika by mala vydržať aj pohyb vnútri cestovnej tašky.
Ako iste viete, cez letiskovú kontrolu nemôžete prenášať pitíčka. Tie sa dajú zakúpiť v duty free zóne, ale tak 3x drahšie. Ja som z tých ľudí, ktorým je neuveriteľne ľúto zaplatiť dve eurá za obyčajnú pollitrovku minerálky, preto som sa už dávno rozhodla toto nariadenie obísť. :D Jednoducho si do batoha vezmem prázdnu fľašku a tú po prechode cez kontrolu pri vodnej fontánke alebo na veckách naplním vodou z kohútika. Jediné, na čo si treba dať pozor, je, aby bola voda v krajine, kde sa nachádzate, pitná. Na nete som však už našla aj taký zlepšovák, že si vodu vo fľaši môžete zmraziť a v pevnom skupenstve by s prenášaním nemal byť problém. Na druhej strane si to celkom neviem prakticky predstaviť, lebo kým by som na to letisko došla, z ľadu by asi veľa nezostalo (a hlavne, načo je vám vlastne kus ľadu?). :D
*
Určite sa aj vám neraz stalo, že keď konečne po prílete naložia kompetentní kufre na pás, cestujúci majú aspoň tretinu batožiny rovnakú alebo aspoň veľmi podobnú. Nám sa už veľa ráz stalo, že niekto uchmatol náš kufor v domnienke, že patrí jemu a potom nasledovalo trápne vysvetľovanie, že nie, nie je to tak. :D Aby sme sa tomu vyhli, treba si kufor nejako označiť. Klasická menovka je určite fajn, ale efektnejší by bol nejaký obrázok, nálepka, veľa ľudí využíva šatku/stuhu uviazanú o rukoväť a podobne, čím sa identifikácia batožín urýchli. :)
Ak cestujete s nízkonákladovkami, ktoré ponúkajú zadarmo len kufre, čo putujú s vami na palubu a vám sa nechce priplácať si za veľký, ste nútení zbaliť sa pomerne naľahko. Aspoň mne to tak pripadá, lebo mám zakaždým pocit, že potrebujem tak o tonu viac vecí, než je mi dovolené. :D Je to hrozne limitujúce, ale čo sa dá robiť. Úprimne povedané, za týždeň dovolenky zrejme ani nevyužijete to množstvo vecí, ktoré máte v zozname na balenie. (Ak ste však ako ja, neustále vás prenasledujú myšlienky začínajúce slovami: Ale čo, ak....? :D) Problém oblečenia hravo vyriešia univerzálne kúsky, ktoré sa medzi sebou dobre kombinujú a vytvoríte tak mnoho outfitov. Odporúčam farby ako biela, čierna, denimová.
*
Posledný bod tohto článku je venovaný must-have veciam, ktoré by bol hriech nepribaliť si, hoci cestujete iba za humná. ;) Mám odsledované, že skutočne vždy sa zídu vreckovky, leukoplasty (s milión výkričníkmi!!!), potrebné lieky, dezinfekčný gél na ruky, power banka a babám odporúčam aspoň havarijné množstvo tampónov či vložiek, lebo nikdy neviete, kedy sa váš cyklus môže zblázniť a v bielych gatiach to bude nepríjemné prekvapko. ;) A nezabúdajte na pitný režim!

Aké sú vaše cestovné tipy? :)

S.

Komentáre

  1. Super tipy! O týždeň cestujem, takže mi niektoré veci naozaj pomohli :)
    my blog: THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já vždycky cestuju s mini balením, kupuju si je ráda 😄
    SmileThess

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já cestuji tak, že nesnáším balení, takže jsem vždy ráda, když si nějak ty věci nahážu do tašky a ještě řešit nějaké cestovní vymoženosti, to už bych asi psychicky nedala :D

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  4. mini balení jsou super :) já mám na to spešl nádobky z Primarku :D Věci do kufru balím do ruličky a též beru hlavně basic kousky, stejně zjistím, že toho tolik nepotřebuju :D

    http://thewaybya.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vidíš, na to balenie som zabudla. :) Presne to chcem tento rok vyskúšať!

      Odstrániť
  5. Skvělý článek! :) Tohle léto mě ještě nějaké cestování čeká, takže podobné tipy se mi jedině hodí :) Nejvíc mě zaujal ten s prázdnou lahní na letišti, to by mě nikdy nenapadlo, ale nápad je to skvělý :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jéééj, Paríž!!
    A super tipy, to s tou kozmetikou znie ako super tip, ja už som to vyriešila plastovými vreckami z ikey, lebo vždy sa mi niečo vylialo. A aj keď mi potom celý kufor prenádherne voňal, mať všetko lepkavé až tak super nebolo. :D
    Ja som sa akurát dnes balila a vďaka tvojmu článku som si kufor nejako označila, pretože čiernych kufrov je na letisku vážne veľa.
    Inak ďakujem za komentáre na blogu ♥ ako ich tiež tak čítam vždy, mám pocit, že my dve by sme si mali čo povedať :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vždy som neskutočne rada, keď v niečom pomôžem aspoň jednému človeku! :) Presne, zdá sa, že sme na jednej vlnovej dĺžke. :D ♥

      Odstrániť
  7. Jo jo, já vím, proč si ty časopisy s dárky stále kupuji. Na dovolenou úplně ideální. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Moc hezky napsaný článek! Ty dárky z časopisů si taky vždycky hromadím na cestování na léto:)

    www.windypinkstyle.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Také tyhle šikovné triky při cestování používám a hned se mi cestuje snadněji :)

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Super tipy :) O tom zmrazovaní vody som ešte nepočula :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky