Plátenky sú budúcnosť

Spomínam si, že pred piatimi rokmi som si z Anglicka doniesla 3 plátené tašky. Pri kupovaní som z nich bola nadšená, ale akonáhle som prišla domov, zapatrošila som ich niekam do skrine a to bol na veľmi dlhú chvíľu ich koniec. Akosi som pre ne nevedela nájsť použitie, lebo namiesto kabelky sa mi vtedy nepáčili a v obchodoch mi ani nenapadlo použiť ich namiesto igelitky.
  To sa však v priebehu posledných pár týždňov rapídne zmenilo. Verte, či nie, začala som sa zamýšľať nad tým enormným množstvom odpadu, ktorý už len naša štvorčlenná rodina dokáže za týždeň vyprodukovať. A mesto. Štát. Nie sú to lichotivé čísla. Nakoľko nežijeme vo Švédsku, kde dokážu recyklovať až 99% celkového odpadu, a chceme zmenu, je potrebné začať konať. Nemusíme hneď nájsť riešenie globálneho otepľovania. Postačí, keď zmeníme pár návykov a postupne sa môžeme dopracovať k optimistickejšie vyzerajúcim zajtrajškom. ;)

  Vezmite si napríklad plátenky. Sú omnoho pevnejšie ako klasické igelitky a najmä šetrnejšie k životnému prostrediu. Ak sa natrhnú, môžeme ich zase zašiť, ak sa zašpinia, môžeme ich oprať a takto používať stále dookola. Navyše sa skvele dajú personalizovať, dotvárať a dokážeme si ich spraviť aj celkom sami. Jednoducho skvelé.
  Keď som toto prehodnotila, začala som si plátenky so sebou brávať na nákupy. Inšpirovala ma k tomu návšteva New Yorkera u nás v LV, kde som pri pokladni povedala pani predavačke, že si neprosím igelitku, lebo sa mi daná vec zmestí do kabelky. A jej odpoveď bola: ,,Ále, ja vám tú igelitku dám, aspoň budete mať aj z nášho obchodu!" Tak mi ju vtlačila do ruky a ja som bola týmto maximálne nelogickým výrokom tak šokovaná, že som jej na to ani nič nepovedala a rovno odišla. Vtedy som si povedala, že dievča, keď ti nabudúce niekto vnúti plastovú tašku, plesni mu po čele a odmietni.
  A tak som sa preorientovala na plátené tašky. Najnovšie som si dokonca do zbierky zaobstarala túto kočku zo stránky LetnýHit.sk, lebo ich nikdy nie je dosť (a som úchylák - to je pravdepodobne prevažujúci dôvod :D). Veľmi sa mi na nej páči, že sa tam zmestia prkotinky ako kľúče, ale aj veľké karisbloky, čo určite využijem pri prednáškach na výške. Tieto moderné kúsky už dokonca môžu vytlačiť klasické kabelky, lebo sú naozaj pekné a zaujímavé, i keď majú jednoduché línie. :)
  Tak čo, inšpirovala som vás ku kúpe nejakej? Dúfam, že hej. :D Pamätajte. Plátenky sú budúcnosť. Ale najprv sa musia stať prítomnosťou.
Pri pohľade na tieto fotky (a hlavne plátenú tašku) sa mi v hlave okamžite spustí pieseň Vogue od Madonny a stále si nôtim C'mon, Vogue! Let your body move to the musiiiic! A vôbec si nerobím srandu. Už som z toho pomaly chorá. :D
Topánky: H&M
Sukňa a prsteň: Gate
Tielko: New Yorker
Plátenka: LetnýHit.sk
Okuliare: z Grécka
Prepletaný choker: LetnýHit.sk
Choker s príveskom: výhra v GA u Lau :) 

Čo vy a plátenky? :)


S.

Komentáre

  1. Ja stále neviem prísť na chuť takýmto plátenkám, aj keď sa mi to páči, keď ich nosia iné ženy s rôznymi nápismi a pod. Mám ale takú malú skladaciu jahodku, látkovú tašku z dm, ktorá je strašne cute, tak využívam to.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já je občas nosím do školy, když potřebuju vzít věcí do školy a nestačí mi kabelka, nebo na cvičení či na koupák. Jinak spíš beru klasickou kabelku, ale na nákupy si buď vezmu igelitku, co už mám doma, plátěnku, nebo takovou krásnou nákupní taškum která se dá poskládat do mini podoby :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Veľmi sa mi páčia tieto plátenné taštičky, no stále sa neviem dokopať k tomu, aby som ich začala nosiť. Jednu handmade mám už pekných pár rokov odloženú v skrini, tak by ju zrejme bolo dobré trošku prevetrať, aby ju úplne nezožrali mole :D. Každopádne, inšpiratívny článok, ktorý ma prinútil vytiahnuť plátenku zo skrine :).
    www.janie-hannagonova.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já plátěnky naprosto miluju, mám jich několik a neustále mám s sebou jednu v kabelce, vždycky se hodí :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Já takových plátěnek mám... sbírám je tak 5 let a miluju je!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Plátená taška namiesto kabelky môže byť fajn, ale len kým nezačne pršať.. Mať mokrý (alebo aspoň vlhký) celý obsah tašky nie je práve najkrajšia predstava.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Plátěné tašky nosím často a ráda, jsou skvělé a praktické třeba i místo kabelky. Máš nádherné nehty! Měj se, Š.

    Corculum | Stepanka_T

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Plátenky sú super, nosím ich celé leto. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Milujem takéto jednoduché plátenky je to lepšie ako mať nejakú úplne ,,preplácanú,, tašku. ;)

    www.annslifea.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ja už pár rokov s nimi behám kade-tade. Podľa mňa sú ozaj praktické, zmestí sa do nich kadečo. Doma ich mám naozaj veľa, lebo moja mamina je veľmi šikovná a baví ju šitie.
    A máš skvelé nechty!!

    OdpovedaťOdstrániť
  11. plátenky nosím od asi mája neustále, úplne nahradili kabelku. zmestí sa mi do nich všetko, čo potrebujem, sú ekologické a toľko rôznych potlačí, že si každý príde na svoje.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. ja tieto tašky milujem , podľa mňa veľmi praktické, nosím ich aj do mesta aj to školy. Tá tvoje je super takú ešte nemám ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Plátěné tašky jsou super a jako náhrada igelitek slouží dokonale. Krásný článek, moc pěkný outfit. :)
    Young, Wild and Free

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Tento štýl pláteniek nie je teda veľmi pre mňa, no každopádne ich zbožňujem :) Sú tak pohodlné!


    FRENCHSTYLE

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Pekný outfit ♥ plátenky sú super, pohodlné a praktické :)

    Wear the Confidence

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Já si teď jednu nádhernou tašku koupila na farmářských trzích na Jířáku od jedné paní. Těší mě i to, že je to ručně dělané a paní jsem přispěla na její koníček a přivýdělek. :)

    Gabux

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Veľmi pekné minimallistické detaily :) Plátenky v poslednom čase veľmi nenosím, lebo sa mi tam všetko nezmestí ale stále sa mi páčia.
    GlitterCircus

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Zajímavý článek. Opravdu by bylo fajn, kdyby každý přemýšlel jako ty, určitě by bylo toho odpadu o dost méně! Moc Ti to sluší.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Pláťenky mám hrozně ráda, dřív jsem je nosila jenom na nákupy, ale to se pomalu začíná měnit:)

    www.windypinkstyle.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Pan Pedro Kontaktní e -mailové údaje, pedroloanss@gmail.com. To mi pomohlo s půjčkou 200 000,00 eur na zahájení mého podnikání a jsem velmi vděčný, bylo pro mě opravdu těžké snažit se udělat cestu jako svobodná matka, ale s pomocí pana Pedro Když sleduji, jak se moje firma roste silnější a také se rozšiřuje.
    Vím, že vás možná překvapí, proč tu takové věci dávám, ale opravdu musím vyjádřit svou vděčnost, takže kdokoli, kdo hledá finanční pomoc nebo prochází útrapami s jejich obchodem nebo chce zahájit obchodní projekt utrpení ..
    Děkuji.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky