Dovolenkový haul

Som ten typ vzrušeného dovolenkára, ktorý miluje návštevy suvenírových obchodov. Strašne rada sa prechádzam pomedzi pohľadnice, magnetky a iné predmety od výmyslu sveta, na ktoré obchodníci dokážu natlačiť názov miesta, kde sa práve nachádzate. A veľmi rada ich tiež podporím svojimi grošmi. :D
  V dnešnom článku vám predstavím veci, ktoré som si doniesla domov z Paríža a potom z dovolenky v Grécku. Všetko sú to veci, ktoré maximálne zbožňujem a som veľmi rada, že som nebola žgrľavá a nenechala ich tam. :D Treba však podotknúť, že najmä v Paríži som sa veľmi krotila, lebo tam väčšina mojich finančných prostriedkov putovala na obživu. Veľmi som teda so suvenírmi vymýšľať nemohla, lebo bolo málo peňazí i miesta v kufri. Určite som tam ale nebola naposledy, takže pri najbližšej návšteve sa zase niečím milým a nepotrebným obdarujem. A to isté v podstate platí aj o Grécku. :)

  Toaletnú vodu Funny značky Moschino som si kúpila už na letisku v Bratislave. Obzerala som ju už pri ceste do Paríža, no pre hlúpe obmedzenia Ryanairu som si ju nemohla vziať, lebo by som ju nemala ako preniesť z Francúzska späť domov. Preto keď sme leteli na Rodos, okamžite som po ňu bežala. :D Mali ju práve zlacnenú na 20€, takže som neváhala (na letisku v Grécku rovnaký objem predávali za pajsku, takže si tlieskam). Naši si na dovolenkách vždy zvykli kupovať parfémy v duty free zónach, takže som sa teraz pridala do rodinného klubu. :D Vôňa je veľmi svieža, ľahká, letná a presne takéto milujem. Veľmi sa z nej teším, hoci je škoda, že som si ju kúpila až na konci leta. :/ Máte ju niekto? 
  Vytešujem sa aj z prírastkov z Paríža. Domov som si priniesla dve bomby do kúpeľa z Lushu - Intergalactic (modrá) a Twilight (ružová). Úprimne... ani som si nevedela vybrať, ktoré si napokon vezmem. Všetky sú úplný sen. Intergalactic však vyhrala, lebo som ju mala aj predtým a bola úžasná, no a Twilight síce nevytvorí až tak pekne zafarbenú vodu, zato ale nádherne vonia. :) Ďalším suvenírom boli polaroidové fotky Paríža, ktoré mi už hrdo visia nad posteľou a sú krásne. 3 zobrazujú najznámejšie miesta ako Ajfelku, Víťazný oblúk a Moulin Rouge, 3 random ulice a atmosféru mesta. :) A ceruzku s mini Eiffelovkami som najprv kupovala pre brata v jednom autentickom obchodíku v Montmartre, ktorý patril umelcovi, čo maľoval priamo v obchode. Tá atmosféra ma však tak posadla, že som jednu kúpila aj sebe a keby som mala väčší kufor, určite by som si vybrala aj zo širokej ponuky jedinečných hrnčekov. Tak možno nabudúce. :)
  Svojim kamarátom som na pamiatku kupovala pohľadnice. Najradšej ich posielam, no v rámci šetrenia peňazí a trapasov pri strojoch so známkami ich porozdávam osobne. :) Z tých, čo som nakúpila, sa mi úplne najviac páčia tieto moderné kreslené. Je to niečo nezvyčajné, novátorské a veľmi podarené, aj keď tam figuruje najznámejšia a pre mnohých možno otrepaná parížska pamiatka. Nesmierne sa mi páčia a teraz ľutujem, že som jednu takú nekúpila aj sama sebe.
  Z Grécka si vždy domov prinesiem nejaké slnečné okuliare. Neviem, čím to je, ale ich fejkové ,,Diory", ,,Chanely" a ,,Burberry" za 5€ mi sedia oveľa lepšie ako čokoľvek, čo kúpim tu u nás. A za päťnásobne vyššiu sumu. Nie sú, samozrejme, kvalitné tak, že mi vydržia do konca života, ale poviem vám, že väčšina z nich je kvalitnejšia ako to, čo predávajú povedzme v Gate alebo New Yorkeri. Verte mi, viem, o čom hovorím. :D
  Baklava je láska. Grécku kuchyňu milujem najviac a ich dezerty tiež. V hoteli sme sa ich nevedeli dojesť, no ako vidíte, odmietame sa ich vzdať aj doma. :) Inak viete, že baklavu mali aj v Lidli počas gréckeho týždňa? A naozaj dobrú. To sa oplatí. ;)
  Na vyskúšanie sme si vzali aj zopár korenín, a to oregáno a zmes na grécky šalát. Zatiaľ sme ich skúšali iba v obyčajnom paradajkovo-cibuľovom šaláte, ale sú skvelé. :)
  Jednými z mojich najobľúbenejších suvenírov všetkých čias sa stali tieto mini retro poháre s gréckymi obrázkami. Sú fakt drobné, zmestí sa tam maximálne 100ml, ale o to rozkošnejšie vyzerajú. Zatiaľ som sa nerozhodla, či ich raz na niečo využijem (panáky...?) alebo si pohárik len tak vystavím na poličke. Uvidíme. Každopádne som rada, že som si domov doniesla takúto pamiatku. :)

Kupujete si na dovolenkách suveníry? Ak áno, aké? 

S.

Komentáre

  1. Ty jo, peněženku jsi moc nešetřila, ale krásné nákupy ♥

    Little Dreamer

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja tiež milujem takéto vecičky 😆

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ty hrníčky na konci úlpně zbožňuju ! ♥

    Fit Maddie

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já si suvenýry taky kupuju, ale už mnohem míň jak dřív, teď už spíš jen nějaký pohled na památku a oblíbila jsem si plátěné tašky jako suvenýr :) Moc se mi líbí mini hrníčky, ta jsou rozkošný! :)

    Another Dominika

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ty pohledy a tužka jsou boží! :) Stejně tak jako ty mini skleničky :D Baklavu miluju!

    thewaybya.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Magnetka je u mňa samozrejmosťou z každej dovolenky, potom aj pohľadnce, a často krát si odnesiem aj nejaké oblečenie, pero alebo nejakú iné na pamiatku ak mi čosi padne do oka:) rada by som zbierala neičo originálnejšie okrem magnetiek, ale nič mi zatiaľ také nenapadlo, raz som mala nápad zbierať ponožky :D
    The Noela

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tuhle vůni miluji!!! JInak sluneční brýle se mi moc líbí!

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky